Bij Klachten

Beste cliënt,

 

 

Het volgende kan voor u van belang zijn als u een klacht heeft over de gang van zaken in uw behandeltraject met mij, of als u en ik een meningsverschil hebben en u graag wilt weten wat mogelijke vervolgstappen kunnen zijn.

 

Overal waar mensen werken, worden fouten gemaakt en ook ik vorm daarop helaas geen uitzondering. Ik probeer mijn werk zo goed mogelijk te doen, maar ook ik blijf een mens die een verkeerde of voor u onbegrijpelijke inschatting of beslissing kan nemen. Over die (vermeende) fouten of beslissingen kunt u als cliënt of betrokkene een klacht indienen. Voor cliënten is de klachtenregeling een mogelijkheid om onvrede te uiten. Dit is voor mij een aansporing om de kwaliteit van mijn werk te verbeteren. Als u een klacht heeft, dan kan u zich allereerst wenden tot mij, uw behandelaar. Samen bespreken we uw klacht en we zoeken gericht naar een oplossing waar we ons beiden in kunnen vinden. Als de klacht niet naar tevredenheid opgelost wordt of indien u voorgaande traject niet wilt volgen, kan u zich direct schriftelijk wenden tot de klachtencommissie van mijn beroepsverenigingen, het NIP (Nederlands Instituut voor Psychologen),) en de NVVS (Nederlandse Vereniging voor Seksuologie). Deze klachtencommissies zijn onafhankelijk; ze onderzoeken de klacht en doen een uitspraak. De werkwijze bij klachten is geregeld in mijn klachtenreglement, welke terug te vinden is op mijn website in mijn kwaliteitsstatuut.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Daniela Hahn Gz psycholoog BIG, psycholoog NIP, seksuoloog NVVS

                                                                                                                            Hilversum, juni 2022